Płaski brzuch po ciąży Nie wierz w te mity

Photo of author
Written By Korneliusz Nowicki

Witam. Dziękuję za przeczytanie tego artykułu

Płaski brzuch po ciąży Nie wierz w te mity

Anna Lewandowska niedawno pokazała, że można mieć płaski brzuch tuż po ciąży. Wiele Polek zaczęło się zastanawiać, jak to możliwe. Oczywiście, ma w tym zasługę sztab specjalistów, którzy dbają o nią, ale również jej wieloletnie treningi. Ale prawda jest taka, że każda kobieta może mieć płaski brzuch po porodzie. Uznajmy, że wystarczy regularna praca, by go osiągnąć. Dlaczego warto? Z pewnością nie dlatego, by dobrze wyglądać na plaży. Lekarze twierdzą, że nadmiar tłuszczu w okolicy brzucha jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia!

Najbardziej niebezpieczny dla zdrowia jest tłuszcz trzewny, który otacza wewnętrzne organy. Naukowcy dowodzą, że jest on powiązany z większym ryzykiem udaru mózgu, nadciśnienia, cukrzycy typu 2, zespołu metabolicznego, bezdechu sennego, niektórych nowotworów i chorób serca. A badania opublikowane w "Circulation: Journal of American Heart Association" pokazują, że osoby z dużą ilością tłuszczu trzewnego są aż o 145% bardziej narażone na demencję starczą!" – mówi specjalista z sieci Klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

5 mitów na temat ćwiczeń na mięśnie brzucha

Krąży wiele mitów na temat ćwiczeń na mięśnie brzucha. Co powinnaś wiedzieć, zanim zaczynasz trening?

Mit 1: Twoim celem są widoczne mięśnie na środku brzucha

Czym jest tzw. "kaloryfer" na brzuchu? To po prostu mięsień prosty brzucha, który ciągnie się od mostka do miednicy. To ten mięsień pracuje podczas brzuszków. Ale skupienie się tylko na tym jednym mięśniu nie gwarantuje sukcesu. Badania pokazują, że aby schudnąć i zmniejszyć obwód wokół brzucha, konieczne jest zaangażowanie wszystkich grup mięśni.

Przeczytaj więcej artykułów  Piękne życzenia noworoczne 2024 Krótkie i śmieszne życzenia sylwestrowe na Messegnera i WhatsApp

"Najlepsze efekty dają ćwiczenia, które angażują wszystkie mięśnie brzucha, zwłaszcza te wewnętrzne. Aby je uruchomić, ważna jest prawidłowa pozycja podczas ćwiczeń i świadomość swojego ciała. Na siłowni mogą pomóc maszyny, które wymuszają pracę całego ciała. Dzięki prawidłowemu treningowi na maszynach angażujemy całe ciało, a mięśnie brzucha i pleców są odpowiedzialne za stabilizację" – podpowiada trenerka z sieci Klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

Mit 2: Brzuszki to najprostszy sposób na płaski brzuch

To absolutnie nieprawda! Ćwicząc brzuszki, trenujesz tylko wybrane partie mięśni brzucha. Tego rodzaju trening nie zredukuje np. boczków. Co zrobić? Pamiętaj o zachowaniu właściwej postawy podczas ćwiczeń i stosuj treningi, które angażują różne partie mięśni. Skuteczne ćwiczenia na brzuch wymagają również zaangażowania dolnych partii pleców. Nie osiągniesz tego tylko za pomocą tradycyjnych brzuszków. Jeśli nie ćwiczyłaś dotąd, warto skorzystać z porady trenera, który dostępny jest praktycznie na każdej siłowni, lub instruktorki fitnessu.

Mit 3: Trzeba ćwiczyć regularnie 7 razy w tygodniu

Codzienny trening może prowadzić do przetrenowania i uszkodzenia włókien mięśniowych. Wystarczy właściwie dobrane treningi interwałowe. Ta metoda polega na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń w szybkim i wolnym tempie. Innymi słowy, po wyczerpującym ćwiczeniu odpoczywasz, wykonując inne aktywności. Treningi interwałowe mają wiele zalet, takich jak krótki czas trwania (20-40 minut) i spalanie tłuszczu nawet do 48 godzin po zakończeniu aktywności. To idealny sposób na piękną sylwetkę dla zapracowanych mam. A co najważniejsze, wystarczy trenować zaledwie 2-3 razy w tygodniu.

Mit 4: Codziennie jestem aktywna, więc powinnam chudnąć

Niekoniecznie. Codzienne spacery z dzieckiem, sprzątanie i wchodzenie po schodach to typowe aktywności kardio. Oczywiście są one potrzebne, a gdy wykonuje się je przez ponad pół godziny, prowadzą do spalania tkanki tłuszczowej. Ale aby mieć płaski brzuch, potrzebujesz ćwiczeń angażujących zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne mięśnie brzucha. I oczywiście odpowiedniej diety…

Przeczytaj więcej artykułów  Religia w szkole na zupełnie nowych zasadach Katecheci niezadowoleni ze zmian Jest petycja do

Mit 5: Jem zdrowo

Naprawdę? Badania pokazują, że przeciętna kobieta spożywa… 10 posiłków dziennie! Przez trzy dni zapisuj wszystko, co zjesz. Nawet kawałek jabłka czy obiad, który twój dzieciak zostawił, liczą się jako oddzielne posiłki. Okazuje się, że twój żołądek nie ma wystarczająco czasu na trawienie. Warto również zanotować ilość wypijanej wody. Jeśli pijesz za mało, organizm zaczyna gromadzić zapasy wody. Zastój wody w organizmie może prowadzić nawet do wzrostu wagi o 2 kilogramy!

Sprawdź:

Sprawdź:

Dodaj komentarz