Młody sportowiec jaką zapewnić mu dietę

Photo of author
Written By Korneliusz Nowicki

Witam. Dziękuję za przeczytanie tego artykułu

Młody sportowiec jaką zapewnić mu dietę

Talent, zaangażowanie i systematyczność to ważne czynniki wpływające na wyniki sportowe u młodych zawodników. Oprócz tego odpowiednia dieta ma kluczowe znaczenie – pomaga w regeneracji, zapewnia energię i minimalizuje uczucie zmęczenia. Jak zatem zapewnić młodemu sportowcowi odpowiednie żywienie, które wspomoże jego rozwój sportowy?

Co powinno znaleźć się w diecie młodego sportowca?

Zdrowa dieta jest istotna dla prawidłowego rozwoju dziecka. Dla osób aktywnych fizycznie ma to jeszcze większe znaczenie – bez dobrze zbilansowanej diety trudno o osiągnięcie satysfakcjonujących wyników sportowych. Brak odpowiedniego żywienia może wpływać negatywnie na koncentrację, szybkość, wytrzymałość i siłę, a także powodować szybsze zmęczenie – co uniemożliwia rozwój sportowca, który dąży do profesjonalizmu i ciągłego poprawiania swoich wyników. Dziecko samo nie jest w stanie zadbać o swoje żywienie – to zadanie rodzica lub opiekuna. Istotne jest nie tylko, jakie produkty pojawią się w diecie małego sportowca, ale także ich ilość i częstotliwość spożywania. Po treningu dziecko może mieć ochotę na jedzenie wielu rzeczy, które niekoniecznie są dla niego odpowiednie i mogą negatywnie wpływać na jego formę. Opiekun ma za zadanie uporządkować tę kwestię.

  • Węglowodany – to podstawowe źródło energii. Minimalne dzienne spożycie powinno wynosić 180 g, natomiast dla dzieci uprawiających sport powinno być większe, między 200 a 500 g. Ważne jest również dostosowanie ilości spożywanych węglowodanów do intensywności treningu oraz tego, czy dziecko jest przed zawodami, czy po nich.
  • Białko – to istotny składnik dla mięśni i kości. Zapotrzebowanie na nie zależy od celu treningowego. Jeśli celem jest rozbudowanie masy mięśniowej, należy je spożywać w większych ilościach. Dla sportów wytrzymałościowych potrzebne jest około 1,1-1,8 g białka na kilogram masy ciała. W zależności od wieku, chłopcy w wieku od 9 do 13 lat potrzebują około 34 g białka dziennie.
  • Witaminy – w diecie powinny znajdować się produkty bogate w witaminy z grupy B (przede wszystkim B1, B2, B6, B12), witaminę C, A i E.
Przeczytaj więcej artykułów  Morfologia z rozmazem Tego badania nie musisz wykonywać na czczo

Zapewnienie dziecku posiłków, które dostarczą mu odpowiednie ilości poszczególnych składników, często jest trudne. Rozwiązaniem może być skorzystanie z produktów Sporters. Dlaczego?

Produkty Sporters jako wsparcie dla rozwoju młodego sportowca

Często dziecku trudno dostarczyć posiłki, które zawierają wszystkie niezbędne składniki odżywcze konieczne do treningu. Pojawia się problem braku czasu na przygotowanie odpowiednich dań, a także wybredności nastolatków, którzy chcą, aby jedzenie smakowało im dobrze. Produkty Sporters są doskonałym sposobem na uzupełnienie niezbędnych składników pokarmowych. Są dedykowane dla dzieci powyżej 10 roku życia. Co oferują takie produkty i kiedy warto je stosować?

Jednym z polecanych produktów jest Sporters WPC80, który to proteinowy koktajl stworzony z najwyższej jakości składników. Dostępny jest w kilku smakach, takich jak truskawka, słony karmel, banan czy czekolada. Jest niezwykle ważny dla sportowców, którzy ze względu na swoją aktywność mają zwiększone zapotrzebowanie na białko. Odpowiednia ilość białka w diecie jest ważna dla wszystkich aktywnych osób, niezależnie od celów ich treningu. Pomaga w regeneracji po intensywnym wysiłku.

Kolejnym produktem jest odżywka Sporters CARBO, która składa się głównie z węglowodanów. Może być stosowana przed, po treningu, a także w trakcie. Dostępne są różne smaki, takie jak jagoda, limonka czy grejpfrut. Nie zawiera sztucznych barwników ani konserwantów. Pomaga dostarczyć sportowcowi energię i jest odpowiednia dla osób uprawiających różne dyscypliny. Zawiera kompleks 12 witamin i bazuje na starannie dobranych źródłach węglowodanów.

Produkty Sporters wspierają rozwój młodych sportowców, ułatwiając osiąganie treningowych celów. Dodatkowo są dostępne w wielu smakach, które można dostosować do preferencji dziecka. Warto zatem wybrać je jako uzupełnienie diety młodego sportowca.

Dodaj komentarz